Onderhoud door Wooninc.

Wij kennen verschillende vormen van onderhoud. Van kleine opknapbeurten tot grote verbouwingen, en alles daar tussenin. We laten het u altijd ruim van tevoren weten als we onderhoud plegen in uw woning.

Veel gevraagd over Onderhoud door Wooninc.

Kunnen jullie het klein onderhoud voor mij doen?

U bent zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud in uw woning. Denk aan reparaties aan scharnieren of sloten van binnendeuren, het vervangen van een kraan of vastzetten van een stopcontact. Dit heeft de overheid bepaalt in het Besluit kleine herstellingen. Op de de website van de Rijksoverheid over kleine herstellingen vindt u hierover meer informatie.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. In of bij de lift vindt u de contactgegevens van ons liftonderhoudbedrijf in uw woongebouw.

Wanneer is mijn huis aan de beurt voor groot onderhoud?

Wij onderhouden onze woningen volgens een meerjarige onderhoudsplanning. U krijgt dus altijd ruim van tevoren persoonlijk bericht over de werkzaamheden.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met het schildersbedrijf om een andere afspraak te maken. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. Bent u de brief kwijt? Neem dan contact met ons op.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Als wij iemand bij u langs sturen, ontvangt u vooraf van ons een brief. Vraag de persoon die bij u aan de deur staat gerust om een legitimatie. Onze medewerkers of medewerkers van de bedrijven die wij inhuren kunnen altijd een identiteitsbewijs laten zien.

Vertrouwt u het niet? Bel dan met ons via 040 265 44 00.

Er wordt binnenkort onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

In de meeste gevallen komen er eerst een aantal aannemers langs in de wijk. Zij bekijken de huidige situatie, zodat ze een prijs kunnen maken voor hun werk. Soms moeten ze hiervoor bij een aantal woningen binnen kijken. U krijgt hierover eerst een brief.

Zodra wij een aannemer kiezen, krijgt u van ons een brief met daarin onze plannen en de contactgegevens van de aannemer. U krijgt via ons of via de aannemer altijd een brief als er iets gaat gebeuren.

Sommige onderhoudsprojecten zijn heel groot. Voor deze projecten houden we online een projectpagina bij. Kijk op de projectenpagina of uw onderhoudsproject erbij staat.

Wat is planmatig onderhoud?

Planmatig onderhoud is onderhoud dat we ruim van tevoren plannen. We weten bijvoorbeeld al als we een huis bouwen wanneer het schilderwerk opnieuw gedaan moet worden. Daar houden we dan rekening mee in onze jaarplanning.

Onder planmatig onderhoud vallen onder andere het vervangen van de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing, we plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op. Wij sturen de aannemer dan langs om de situatie te bekijken en het probleem op te lossen.

Moet ik betalen voor onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor onderhoud voor onze rekening. In sommige gevallen staat hier een maandelijkse huurverhoging tegenover. Bijvoorbeeld als we een nieuwe verwarmingsketel of zonnepanelen plaatsen. U bespaart dan namelijk op uw energierekening. We vertellen u altijd hoeveel uw huur omhoog gaat, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Laat u tijdens het onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 20 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij uw ketel eerder. Dit bepaalt de onderhoudsmonteur.

Wanneer is mijn huis aan de beurt voor onderhoud?

Neem contact met ons op, dan kijken wij voor u na of er dit jaar onderhoud op de planning staat.

Staat het onderhoud gepland voor na dit jaar? Dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de komende jaren schuiven we misschien nog. Bijvoorbeeld om technische of financiële redenen.

Hoe vaak controleren jullie mijn verwarmingsketel?

Wij doen het onderhoud aan de verwarmingsketels niet zelf. Een onderhoudsbedrijf doet dit voor ons. Zij controleren uw ketel elk jaar, of een keer per 2 jaar. Dit is afhankelijk van de soort ketel die u heeft. U krijgt hierover van tevoren bericht.