Gas, water en elektra

Gas, water en elektra regelt u zelf met de energieleveranciers. Denk aan het doorgeven van uw meterstanden. Soms zitten er energiekosten in de huur, bijvoorbeeld voor het gebruik van gemeenschappelijke ruimtes. Als dat zo is, dan staat dit altijd op uw huurovereenkomst.

Veel gevraagd over Gas, water en elektra

Ik moet de meterstanden doorgeven, maar ik kan niet bij de meterkast komen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Woont u in een flatgebouw? De beheerder heeft een sleutel van de meterkast. Vraag hem of haar gerust om hulp.

Woont u in een eengezinswoning of heeft uw woongebouw geen beheerder? Neem dan contact met ons op. Wij kijken dan hoe we u kunnen helpen.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Vraag dan bij uw buren na of zij dit probleem ook hebben. Zo ja, neem dan contact op met uw waterleidingbedrijf.

Zo nee, kijk dan of de waterdruk bij alle kranen laag is. Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. U vindt de hoofdkraan in de meterkast. Ook kan het zeefje op een kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en schoonmaken met azijn. Hetzelfde geldt voor uw douchekop. Schroef deze eraf en leg hem in een bak met azijn.

Komt u er zelf niet uit? Neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Algemeen

Sluit onmiddellijk de gaskraan in uw meterkast en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. En bel ons! Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of de buren. Wij zijn in dit soort noodsituaties 24 uur per dag bereikbaar.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Algemeen

.

Wooninc

Kijk of uw buren wel stroom hebben. Is dat zo? Kijk dan of een van uw apparaten kortsluiting maakt. Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast weer in.

Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.

Zit het probleem niet in een van uw apparaten? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. Vul dan het formulier voor een reparatieverzoek in.

Let op: als onze monteur ontdekt dat de storing toch door een van uw apparaten komt, dan betaalt u de kosten voor de monteur. Wij sturen u dan een rekening.